דיווח: ראש הממשלה נפגש עם המלך הירדני עבדאללה בעמאן

שלמה ריזל No Comments on דיווח: ראש הממשלה נפגש עם המלך הירדני עבדאללה בעמאן

על פי הפרסום, ראש הממשלה נפתלי בנט יצא לעמאן בשבוע שעבר ונפגש עם המלך עבדאללה בארמונו שבעמאן. השניים סיכמו על דף חדש ביחסים וראש הממשלה עדכן את מלך ירדן על נכונותו לאשר את העסקה לאספקת מים נוספת מישראל לירדן

ראש הממשלה, נפתלי בנט צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה, נפתלי בנט קיים בשבוע שעבר ביקור חשאי בירדן, במהלכו נפגש עם המלך עבדאללה בארמונו בעמאן. מדובר בפגישה הראשונה בין מלך ירדן לראש ממשלת ישראל מזה למעלה מחמש שנים, לאחר שראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו הוחרם על ידי המלך עבדאללה. כך פורסם באתר 'וואלה'. במהלך הפגישה בנט עדכן את המלך על נכונותו לאשר את העסקה לאספקת מים נוספת מישראל לירדן.

מלך ירדן, עבדאללה | צילום: פלאש 90

פלאש 90

הפגישה הוגדרה כטובה מאוד והשניים סיכמו על 'דף חדש ביחסים בין המדינות, שנחשבים כיום למתוחים. עם זאת, גורם ביטחוני בכיר אמר ל-N12 שחשיפת הפגישה מביכה את עבדאללה ותפגע ביחסים בין המדינות.

היום נפגש שר החוץ, יאיר לפיד עם בין סגן ראש הממשלה ושר החוץ הירדני, איימן ספאדי. השניים הגיעו להסכמות בנושאי סחר ומים.

שני הצדדים הסכימו להגדיל את פוטנציאל הייצוא של ירדן לגדה המערבית לסכום של כ- 700 מיליון דולר מכ-160 מיליון דולר בשנה, מתוכם 470 מיליון דולר תחת תקני הסחר הפלסטינים (רשימת A1) והשאר בהתאם לתקני הסחר בישראל (רשימת B). את הגידול יסכמו הצדדים בהתאם לפרוטוקול פריז, המהווים את המסגרת הכלכלית לסחר בין ישראל לרשות הפלסטינית.

בנושא המים, סיכמו השרים כי ישראל תמכור לירדן 50 מיליון קוב מים נוספים בשנה זו, הפרטים הסופיים יושלמו על ידי הצוותים המקצועיים בימים הקרובים.

בנוסף, הסכימו שני השרים לקדם את שיתוף הפעולה במגוון תחומים נוספים.

ההסכמה הגיעה בהמשך להחלטת רה"מ בנט כי מדינת ישראל תמכור לירדן עד 50 מיליון קוב בשנת המים הנוכחית

שר החוץ לפיד, אמר לאחר הפגישה: "ממלכת ירדן היא שכנה ושותפה חשובה למדינת ישראל, משרד החוץ ימשיך לקיים שיח שוטף על מנת לשמר ולחזק את היחסים, נרחיב את שיתופי הפעולה הכלכליים לטובת שתי המדינות. אני מודה לסגן ראש הממשלה ושר החוץ הירדני על קידום הנושאים. מודה לראש הממשלה, נפתלי בנט על התמיכה במהלך, לשרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, ולשרת האנרגיה והמים, קארין אלהרר על קידום הנושאים מול ירדן".



0 תגובות